Vad var det egentligen som hände?

Skrev ett inlägg igår om när jag och Krypet var ute och red, som såg ut, delvis, såhär:
(Ni hittar inlägget om ni bläddrar ner lite, det heter "Uteritt".)


Ni ser väl att jag har sträckat under en "läskig grej" och den tänkte jag berätta om!
När vi kommer skrittande på stigen i skogen och är på väg ut på en lite större gräsväg så står det två älgar där! De upptäckte oss inte, som tur var! Älgarna stod och åt granbarr på träden. Vi var ca 20-40 m ifrån dem och så stora de var! Jag har ju såklart sett älgar förut, men inte till häst och inte så nära! Så vi "tassade" tyst tillbaka, fast att Krypet snubblade på varendra liten rot, vilket han inte brukar göra... Åh, busen!

Jag har nu alltså upptäckt att jag är väääldigt rädd för älgar!

Google-bild.


När vi sedan kom ut på ängen så satt det en räv där! Och ja, då var det ju bara att välja. Skulle jag rida förbi räven eller älgarna? Det var ett ganska självklart val. Så vi skrittade runt räven som försökte gömma sig i gräset. Men så söt den var! Riktigt fin.

Sedan träffade vi även på en mördarsnigel som försökte äta upp mig... Eller, kanske inte riktigt, men det kändes så när den... slingrade(?) sig framåt!

Google-bild.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0