Pyssel i stallet

Har inte gjort så mycket i stallet i dag.
Inget gick som planerat... Men jag mockade, sopade lite och tog in hästarna. Jag ryktade av Krypet lite med piggborsten när han stod i boxen. Han hade kliat av sig lite hår på rumpan, för det kliar ju nu när de fäller vinterpälsen så han tyckte det var skönt att bli lite borstad, även om det inte var så noga. När jag kom ut i stallet var jag lite nere, men det är så härligt att vara med djuren så man blir nästan helt glad igen.

Förresten så smet Zanta när jag skulle ta in dem. Hon sprang ut på gårdsplanen och åt gräs i kanten men som tur är, är hon väldigt lättlurad ibland. Jag skakade lite på min burk med snoddar och då gick det an att bli infångad! Den rackarns hästen, alltså, haha!



Alma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0