Liten kompis

När jag var på väg hem från fåren i dag så kom en tjej efter mig och frågade;
"- Får jag följa med dig hem och kolla på dina söta hästar?" Och det kan man ju inte säga nej till! Evelina heter hon och vi har träffats hos fåren någon gång tidigare. Hon är 10 år och inte särskilt lång för sin ålder, haha. Så vi traskade hem till mig och klappade först lite på hästarna. Sedan tog vi in Krypet och jag visade henne lite hur man ryktar och hon fick hjälpa till att kratsa hovarna. Vi satte på sadeln och tränset för att hon skulle få rida lite. Jag ledde i början eftersom Evelina inte ridit så mycket förut. Jag (och Krypet förståss) lärde henne lite vägar :) Vi skrittade och även travade lite över en bom som låg på marken och det tyckte hon var kul.

Några timmar senare körde vi hem till henne med Zanta och sulkyn så Zanta fick lite motion också! De har släppt hästarna på betet på Skofteby nu så Zanta vägrade gå när vi skulle förbi där. Så jag fick hoppa av och leda henne, busen. Evelina knäppte en massa bilder på Zanta med sin mobil också, så sött! :D

Gammal bild.


Alma

Kommentarer
Postat av: Matilda

aw vad sött :3

2011-05-13 @ 19:11:36
URL: http://skogsrusset.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0