Ridning på Zanten.

Jag har faktiskt ridit Zanta, med sadel och träns idag!
Vi tog en rätt kort runda, men det är bra dör henne. På vägen dit gick det väl inte precis bra. Så fort jag bad henne trava så ruskade hon på huvudet och stegrade. Hon stegrar inte högt, och jag är rätt van vid henne så jag blir inte rädd. Hon är som en trotsig unge! Ungefär som mig då, hehe... Men på hemvägen blev hon superpigg och skulle galoppera hela tiden! Jag lät henne galoppera en bit. Hennes galopp är rätt kort så man studsar väldigt mycket! Men jag brukar stå i stigbyglarna då, för att göra det lättare för oss båda. Och hon vill inte sakta av heller, den busen!

Hilda och Krypet längst fram, jag och Zanta där bak! :D


Alma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0