Uteritt på Krypet

Red ut på Krypet i dag.
Han kändes fin och skrittade på rätt bra. Vi red en ganska lång sväng, men det tycker ju både han och jag är kul. Vi gick på några småvägar där det växer ganska högt gräs, och då försöker ju han såklart äta hela tiden. Jobbig ponny ;) Det var väldigt blött i skogen och min favorit galopp-väg var inte bättre. Vi försökte galoppera ändå, men det gick sådär. När vi kom till diket vi skulle hoppa för att komma till ängen vi skulle rida över, så var det översvämmat där. Den var dubbelt så bred som den brukar vara, och Krypet skulle aldrig våga hoppa det. Så vi gick över en liten "bro" en bit bort.

När vi kommit ut på den vanliga, "stora" grusvägen, blev han pigg och ville gärna trava. Sedan kom vi fram till mig favorit rid-väg! :D Självklart red vi in där, egentligen mest för att jag skulle kolla om det gick att köra med sulkyn där. Det var mysigt i alla fall ♥

Bjuder! :D


Kommentarer
Postat av: matilda

haha ääälskar bilden! 8D

2011-06-24 @ 01:25:16
URL: http://skogsrusset.soclog.se
Postat av: Moa

Luktar fisen gott? ^^

2011-06-24 @ 18:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0