Uteritt på Kryp

Det var nästan som jag glömt hur det kändes att flyga fram i galopp. Det var ett tag sen jag red, och jag glömmer fort.

Red ut på Krypet i dag, äntligen! Som jag har saknat att rida! Vi börjde ridturen med att "bråka". Han ville äta vid sidan av, men jag styrde upp honom på vägen igen med skänklar, röst och tyglar. Han är nog alltid hungrig, hur mycket mat han än får!

I alla fall, så blev det en hel del galopper. Jag tycker att han, för det mesta, skötte sig bra! Det var bara att han ville äta ibland, men det får jag stå ut med ;) Vi red i skogen, vid fotbollsplanen och hoppade över det nedfallna trädet. Han travade dock sista biten fram och hoppade sen. Hoppade även lite diken, vilket han inte tycker är lika kul.

Jag och Krypet i våras ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0