Sessan

Jo nu e det så att jag och Alma körde sanning eller konka och då sa hon att jag skulle skriva ett inlägg om när jag träffade Sessan första gången och min första sommar med henne. Så då får jag väl göra det nu! Så då får jag väl ta och göra det.
Första gången jag såg henne var en dag på påsklovet tror jag och vi hade letat länge efter en sommarhäst till mig. Då hade min mormor och morfars granne fått nys om det på något konstigt sätt men iaf så var det så att Hanna som hon heter (mormor och morfars granne) hade en kompis med massa hästar och då ringde hon till henne och frågade om vi fick komma och titta om det fanns någon som passade oss. Anna (tjejen med hästarna) sa att vi kunde komma och titta så vi åkte dit (dock några veckor senare) och tittade. Den första hästen jag såg var en vit, underbar, liten shetlandsponny som stod och åt hö. Jag kände direkt att det var henne jag skulle ha! Jag fick provrida och borsta och hon var underbar, dock lite seg eftersom hon bara ville gå tillbaka till hagen.

I slutet på juni kom hon och vi blev bästa vänner direkt. Men första dagen som jag red på henne regnade det och jag skulle sätta igång henne i trav men då så kastad ehon av mig! Inte så roligt men hon var ju inte van vid oss så jag fattar varför hon gjorde så. Men jag var lyckligare än någonsin trots att hon bockade när vi red 8D. Men så kom den sorgliga dagen då hon skulle åka hem. De lastade in henne och när de åkte iväg på den lilla grusvägen bort mot stora vägen kände jag mig ledsen över att den bästa sommarn i mitt liv var över och jag hörde hur hon gnäggade inne i transporten som om hon sa hej då. Jag kommer ihåg att jag vinkade mot transporten. Då visste jag ju såklart inte att jag skulle få ha henne nästa sommar. Sommarn som jag berättade om var 2009 och sommarn efter var 2010. Vi hade kontaktat Anna igen och sagt att vi gärna skulle låna henne igen. Hon sa att det var okej och att hon skulle ringa när hon kunde komma. Vi var på stranden den dagen och vid 3-tiden ringde Anna och sa: Hej, är det okej om jag kommer vid 5-tiden med Sessan? Jag hörde vad hon sa till mamma och började hoppa omkring och ropa: Ja! Ja! Sessan kommer idag! 
 Haha :-) Men då började faktiskt den bästa sommarn i mitt liv och min kusin Josefine skulle ha U2 från LRK så Sessan och U2 blev bästa vänner och jag och Josefine red ut tillsammans.

Det var allt om mitt första intryck av Sessan. Min första sommar med henne och min andra sommar med henne. Ha en trevlig midsommar allihop!


En ganska smutsig Sessan <3
 



Kommentarer
Postat av: Alma ^..^ Zanta

Så mysigt! :'D

2011-06-24 @ 12:33:23
URL: http://kryptonitz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0