Mini-ridläger

Till Malva, Moa, Olivia, Maja och Hilda angående övernattning och ridning med hästarna här hemma.

Jag har tänkt lite...
Vi ska bygga en ny hage så den kommer delas in i tre hagar precis brevid varandra. En hade jag tänkt att Moas, Malvas och Majas hästar skulle gå i, och en skulle Prinsen (som jag antar att Olivia tar med) gå i och sen skulle mina gå tillsammans. Om vi sedan vill kan vi släppa i hop hästarna, om det nu skulle funka. Hö och betfor finns här om någon skulle behöva utfodra sin häst lite extra, och fyra boxar finns. Men jag antar att hästarna kommer gå ute på natten (Vilket i alla fall mina kommer göra).

Antal dagar.
Jag hade tänkt att det kanske bara skulle bli 3-4 fyra dagar, någon gång i början av juli. Har inte bestämt något datum än, då jag inte vet när alla kan. Ge gärna förslag ^^

Annat.
Vi kommer att rida ut, rida i paddocken, tävla lite på skoj och leka med hästarna! Och självklart mysa, rykta m.m. Vi kommer nog sova antingen på höloftet eller i en liten stuga som finns här på gården.

Ta med:
Hjälm
Väst
Ridkläder
Andra kläder efter väder
Tandborste m.m. ;)

Till hästen:
Ryktsaker
Flugspray, täcke och flughuva/pannband om det behövs
Sadel, träns m.m.
Skydd och lindor om det behövs.
Ja, ni fattar väl? ^^

Sedan kommer det kanske komma hit en tjej som heter Stine-Lo, som kommer "träna" NH med en av våra hästar och visa oss :D

Hilda och Sessan i somras :)




Kommentarer
Postat av: Hilda

Aww lilla underbara Sessan. Det ska bli jättekul!

2011-06-19 @ 13:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0