Bushästar

Kopierar Malvas text om hur det gick för dem när de red mina hästar i går :)

"Idag var jag och Moa och motionsred pollarna åt Alma eftersom hon är på Öland.
Vi hade tänkt att rida ut, jag på Zanta och Moa på Krypet. Vi skrittade några varv i paddocken först. Sen när vi börjat rida ut på vägen kände vi att vi hade två riktigt pigga och samtidigt sjukt sura ponnyer. Dom skulle alltid, precis alltid vända in mot vägkanten och ställa sig och äta. Särsklit Krypet, han verkade riktigt hungrig xD Vi orkade inte med det idag, att dom skulle äta hela tiden, så vi vände tillbaka. Jag orkade speciellt inte med det eftersom jag varit på fotbollscup hela morgonen, ifrån klockan 7 typ till 3. Så jag vart ganska så trött ^^ Men iaf, tillbaka till ridpasset. Vi red lite i paddocken. Hästsrna var jättesura, och vi tror att det var så att dom testade oss lite när Alma inte var med. Haha, busponnyer. Jag red fortfarande Zanta och Moa Krypet. Vi skrittade några varv, kanske 4-5 varv. Sen travade vi lite grann. Zanta var jätteenvis och Krypet sparkade bakut. Zanta ville nästan inte trava. Men när Moa fått upp Krypet i trav ville Zanta minsann trava xD Sen började hästarna bli jättesura hela tiden och dom skulle bara stanna och äta vid kanten hela tiden. Moa hoppade av Krypet och hämtade kameran istället. Jag hoppade upp på Krypet och Moa höll koll på Zanta som stod bredvid henne ^^ Krypet var ganska envis så jag var tvungen att ta till pisken lite lätt och då sparkade han backut! Haha xD Jag tog verkligen den jättelöst på rumpan på honom och han blev jättesur och sparkade abckut varje gång.
Han var sur i början när jag red och ville inte lyssna men efter ett tag släppte det och jag kunde rida lite dressyr på honom och jag kände att vi sammarbetade mer och mer. Efter ett tag gick det jättebra!

Sen red jag Zanta och då red jag inte speciellt snyggt kan jag säga, men jag försökte få henne att lyssna lite bättre
"

Kopierar två bilder från Malvas bilddagbok.
Malva och Krypet.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0