Vem var Ida Puh?

Fick en fråga om vem Ida Puh var, så jag tänkte skriva lite om henne och hur vi träffades.

Mammas kompis, Mariana, hade hästar och mamma hade frågat om jag fick rida på den lilla ponnyn hon hade. Och det fick jag! Gissa vem som lycklig? ;)

Varje lördag åkte vi dit och pysslade med Ida och red en sväng på ridbanan. Ida var verkligen en jättebra nybörjarponny! Vi tränade inte hårt, dels för att jag inte kunde så mycket och lilla Ida började bli gammal och sliten. Men jag älskade henne ändå såklart, över allt annat på jorden, och lika dant med hennes hagkompis, Sammy, som var en tinker på (då) tolv år.

Jag vet egentligen inte särskilt mycket om Ida Puh's bakgrund, stam m.m. än att hon var en korsningsponny på ca 1.30 cm. Men en av världens snällaste, det var hon!

Efter några månader avlivades Ida, p.g.a. att hon hade så ont i sina bakben... Då gick det inte en dag utan att jag saknade henne, och jag kan fortfarande göra det ibland. Men jag vet att hon har det bra på Trapalandas evigt gröna ängar ♥





Ida Puh och Sammy.




Jag och Ida Puh. Fina ridkläder va, haha?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0