Jobbiga (men snälla) Gubben

Tänkte skriva lite om vad jag och Moa har gjort med Gubben i dag. För de som inte vet, är Gubben Moas foderhäst.

Vi skulle börja göra iordning Gubben och det första som händer är att han trampar på Moa, så att hennes lilltå svullnar upp. Det var väl fredag den 13 igår, eller? Men i alla fall så vilar Moa medan jag gör i ordning Gubben själv, och råkar han inte trampa på mig med? Hahaha, klumpen! Men det gjorde inte ont i alla fall.

Vi skulle rida ut, men Gubben var faktiskt otroligt jobbig och ville bara vända hem... Så vi vände och då blev han helt plötsligt pigg och glad! Vi skulle longera honom i ridhagen i stället, tänkte vi. Men när Moa väl fått ut honom på linan och han börjar trava, så sätter han av i galopp och sliter sig! Tur att det är inhägnat. Han sprang ungefär två varv med longerlinan släpandes efter sig, innan han stannade och jag fick tag på honom. Jag skulle testa att markträna lite med honom, alltså "följa John" och hoppa lite från marken. Jag kopplade bort linan och han gick jättesnällt efter mig! Han kunde både trava och galoppera efter mig, då blir man lite glad! Jag red även lite utan träns när Moa sprang före, och han följde henne med.

Sedan kom en liten tjej, Saga tror jag hon hette, och ville rida lite på Gubben. Så Moa gick/travade med honom så hon fick rida lite, haha.

Moa, jag och Gubben för någon vecka sedan :)


Gubben. Jag är fotograf.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0