Uteritt med Nathalie

Japp, igår var Nathalie här!
Vi hade jätteroligt. Vi red även en mysig skrittur på mina små pållar. Hon tog Krypet och jag Zanta. Det gick superbra, förutom att det var kaaaallt! Vi red i skogen, vilket Zanta inte fått göra på hur länge som helst! Som sagt, jätte mysigt <3 Krypet var verkligen långsam.. Zanten och jag fick stanna och vänta in dem XD

Nathalie och Zanta <3
Nathalie och Zanta

 
Min lillkusin Elvis var också hos mig idag!
Han ryktade Krypet och skrittade lite i bara grimman när jag höll i grimskaftet.
Åhh, Krypet är så snäll mot småbarnen <3

Förresten så säger Elvis att han kan ALLT om hästar UTOM hur man får dom att hoppa över stängslet! (XD)

Sen fick jag ett tips av Elvis på hur jag kan lära Krypet stegra.
Om jag binder fast en hästgodis eller ett äpple i ett träd då kommer han att stegra för att nå det! "Fast där kommer svårigheten, han måste titta upp och då kan du locka lite äpplet så fattar han!"
Haha, det måste jag ju testa X'D

Elvis är 6 år för er som undrar XD

"- Det är bra att ta under magen också"
Elvis och Krypet

/Alma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0