Får väl skriva om..

.. allt det som försvann förut.

Idag har jag iallafall pysslat med hästarna! Har skött om deras hovar lite extra. Jag tog på lite olja vilket behövdes eftersom deras hovar var ganska torra. Zanta började fälla lite smått förra veckan också, och jag längtar inte till Krypet börjar göra det. Det blir ju pälsbollar överallt, haha!

Men efter jag skött hästarna så red jag Krypet barbacka i paddocken. Red med nosgrimman på tränset för första gången på hur länge som helst! Har egentligen inget emot nosgrimmor så länge man inte spänner för hårt, men tycker det är bättre att rida utan. Nosgrimman fick sitta löst iaf. Kändes lite konstigt i början.. Men vi vande oss rätt snabbt. Allt gick super fram till att pappa skulle leda ut Zanta, som stått inne medan jag red, i hagen. Då blev han lite hispig och gnäggade efter henne. Han har nog världens sötaste gnägg! :3 Han tappade fokus och försökte smita mot utgången hela tiden. Men jag la några volter och sedan verkade han acceptera det. Och sen skrittade vi av.
Hade tyvär ingen fotograf.

Saknar sommaren!
Krypet <3

/Alma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0