Uteritt med mycket känslor

Jag red ut på Krypet idag, med lite ny utrustning som jag fått :D
Dels de flätade tyglarna (precis som jag trott, fick jag det!) och nya ridstövlar. Han var rätt pigg, eftersom att han inte har fått jobba så hårt de senaste dagarna. Men nu ska vi börja ta låååånga motionspass igen!
När jag och min kompis Elvira var små, hade vi egna låtsashästar. Min hette Vitnos och hennes hette Vips. Ni kanske läst böckerna om dem? Och ja, vi låtsades att det var våra egna! Vi red ut, pysslade om dem, red dressyr, hoppade och badade med dem! Vi red ofta en sväng som vi kallade "P:et", eftersom den turen gick som ett P. Och den red jag och Krypet idag. Det väckte så många gamla minnen till liv. Dels hur mycket skoj vi hade med våra låtsashästar! Men också andra saker vi gjort där. Så himla härligt!
Men nu har jag min egen Vitnos - Krypet! :love:
Går inte ladda upp bilder så ni får en gammal.
Krypis
Alma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0