Hoppning och skogstur

Hejsan! Nu är det jag (Hilda) som har snott datorn från Alma och nu tänkte jag skriva lite om vad vi gjort idag. Jo när jag kom satt vi vid datorn och sedan kom jag och Alma på att vi skulle rida ut i skogen. Så vi gick och gjorde i ordning hästarna och idag var det min tur att rida på Zanta. I början var hon ganska seg men när Alma och Krypet började trava så blev hon genast pigg och ville springa efter. När vi var inne i skogen red Alma vilse men hon säger att hon red "fel".Men vi hittade ut till slut. På vägen hem så blev Zanta jättepigg och galopperade snabbt. Väl hemma åt vi kladdkaka som Almas mormor hade bakat. Det var jättegott! När vi ätit upp gick vi och byggde några hinder. Sen gick vi och hämtade hästarna vi satt upp och hoppade några hinder. Zanta ville inte alls hoppa så Alma fick komma och leda mig. Jag kände mig som en nybörjare igen. Men Alma och Krypet var jätteduktiga! Det var nog allt vi gjort idag fast vi har spelat badminton med Emerson (min brorsa) och Olle. Jag förlorade mot alla så jag åkte ut :-( Men jag sprang iväg med racketen och bollen in i hästhagen.
Min sommarponny Sessan.
Sessan
Sessan
/Hilda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0