Hoppning

I dag har jag hoppat på Krypet.
Vi började att värma upp genom att ta en kort tur ut på grusvägen. Han kändes pigg och lyssnade när jag gav honom skänkel för galopp och trav.

När vi kom i paddocken ville han inte riktigt eftersom han tyckte att vi hade jobbat färdigt. Men efter att ha skrittat, travat och galopperat lite tog vi ett hinder som var ca 10 cm över marken. Det hoppade han galant (såklart). När vi "hoppat upp oss" så försökte vi på det lite högre hindret, som var ca en halvmeter. Han hoppade det bättre än jag trott. Han vägrade sammanlagt fyra gånger, då eftersom han tyckte det blev lite tråkigt med hoppning. Jag kan inte klandra honom, för hoppning är inte vår grej. 

Svettig hest!
 

Alma

Kommentarer
Postat av: Theodorellen

Very interesting site. Lots of good information.

2011-09-05 @ 13:30:32
URL: http://theodorellen.blogyears.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0